LÆS ADVARSEL TIL HØJRE

mandag den 8. november 2021

Boblende begejstring

 Kære Jordbrugsskolen


Mit navn er Moanna, jeg er 23 år og jeg er en Odenseaner med drømme om et mikrolandbrug, der kan nære lokalsamfundet, jorden og livskvalitet. Jeg er mega begejstret for at få en elevplads hos Nanna og Christoffer på Lerbjerggård, fordi der både er rigtig god kemi, og fordi der er en masse diversitet i produktion og sammenspil med mange kræfter der arbejder for et regenerativt jordbrug. 


Det der motiverer mig allermest er at spire et forhold til jorden i mennesker og se det vokse sig til kærlighed og lyst til at samarbejde for at gøre den smukkere. Det synes jeg sker på Lerbjerggård da den jord de lejer er gennem Andelsgaarde.


Jeg kom hjem til Danmark i januar efter at have rejst i Australien, Vietnam og Costa Rica og udelukkende arbejdet med jordbrug og permakultur. Hele foråret var jeg frivillig på skiftevis Palleshavegård og Nordhøjgård, og har siden august gået på gartneruddannelsen på Kold College. Jeg har mulighed for at fortsætte på gartneruddannelsen på trods af at Lerbjerggård ikke er godkendt som elevplads, og spændt på hvordan det er at være i mellem det etablerede system og denne piratuddannelse!


Min vision, som den ser ud nu, er at jeg lejer mig ind på Syrengården uden for Odense og starter en markhave med afsætning til Odenses Ungdomshus eller andre offentlige institutioner, på torvesalg hver lørdag og i en CSA model. Så vil jeg forsøge at skabe en en skalerbar model, og et samlingspunkt for bæredygtige fællesskaber. Det ville være helt ideelt at skabe det med en eller flere der deler samme visioner.


Tak for at i kaster jer ud i det her projekt. Jeg er så spændt på at se hvad det kan blive til. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar